Kunnen er schadeclaims ingediend bij een weerinstituut voor verkeerde voorspellingen?

Vandaag zou er weeroverlast zijn, de NS laat minder treinen rijden. Ik kan me voorstellen dat er mensen te laat op hun bestemming komen en die kunnen en dus een deel gaan declareren bij de NS?
Een werlgever zou ook zijn werknemers eerder naar huis kunnen sturen i.v.m het verwachtte weer, een kostenpost voor de werkgever... Hier aan de kust geen centje pijn tot op heden

Toegevoegd na 20 minuten:
Ik weet nog een keer dat er enorm noodweer werd voorspeld en mijn werkgever hotelkamers is gaan reserveren voor mensen die ver van het werk wonen. Het bleek dus niet nodig te zijn….............

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hihihi, dat zou wat zijn. Ik denk in Amerika wel. Goeie vraag :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zou graag willen weten of dit bijv in Amerika wel zou kunnen spelen......
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in Amerika zijn de weervoorspellingen zeer nauwkeurig. Het kan dus wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Katoen: waarom zouden ze daar nauwkeuriger zijn dan wij? Wij hebben hier een zeeklimaat en dat is een stuk lastiger dan 90% van de VS heeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oh, ligt het daar aan. Dat wist ik niet. Maar ze zijn wel nauwkeuriger.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar hoezo dan? Een weerman in Rusland voor een landklimaatstuk heeft het ook een stuk makkelijker hoor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oh zit het zo. Niet bij stil gestaan ;s

Het beste antwoord

Nee. Bijvoorbeeld het KNMI aanvaardt geen aansprakelijkheid voor het niet of slechts ten dele uitkomen van de verstrekte verwachtingen.

Rover maakt zich ook al boos over de overtrokken maatregel van NS.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, Rover maakte zich van TEVOREN al boos, niet omdat het slechte weer wel meeviel, dat is iets heel anders!

Andere antwoorden (3)

Ha, die Wayan;

Schadeclaims indienen kan natuurlijk altijd, maar de kans op succes is praktisch nul omdat geen enkel weerinstituut garanties afgeeft dat hun voorspellingen 100% correct zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helaas, het voorspellen van het weer kan men niet!
Iedereen kijkt naar de weersverwachting en meer is het niet, het is een verwachting! Het kan gaan gebeuren.
Dus een schadeclaim neerleggen bij het KNMI is geldverspilling.
Wat de NS doet is niets anders dan slimmigheid, zodra er slecht weer wordt voorspeld passen deze gasten een aangepaste rijschema aan en kun je niets verhalen want het KNMI had immers noodweer voorspeld. Alles staat vermeld in de kleine lettertjes.
Zolang we te maken hebben met een weersverwachting en geen weersvoorspelling is er niets aan te doen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ze volgens de wet aansprakelijk zijn, dan kun je ze wel aansprakelijk stellen.

Stelt dwingend recht ze aansprakelijk, dan zijn algemene voorwaarden niet rechtsgeldig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is dwingend recht??